wtorek, 24 marca 2015

Projekt Pasieka pod Macierzankowym Wzgórzem

            Pomysł na założenie pasieki przy naszym Domu zrodził się najpierw w głowie mojego P. Ja najpierw odniosłam się do niego lekko sceptycznie, ale w miarę zgłębiania tematu, coraz bardziej byłam temu przychylna. Postanowiliśmy więc, że kiedyś w ogrodzie postawimy kilkanaście uli. Jednak przerażające informacje o zjawisku masowego ginięcia pszczół, spowodowały, że założenie pasieki stało się naglące. Pomyśleliśmy, że na ten cel skorzystamy ze środków unijnych, jednak rzeczywistość pokazała, że dotacje są, ale na rozwój już istniejących, dobrze prosperujących pasiek, a nie ma funduszy dla nowych pszczelarzy, na założenie całkiem nowej pasieki. Wtedy przypomniało mi się, że w ubiegłym roku natrafiłam na portal finansowania społecznościowego Polak Potrafi. Jest to portal dla wszystkich osób, które chcą realizować ciekawe projekty i urzeczywistniać kreatywne pomysły, a jedyne czego im brakuje, to pieniądze.
Pomyślałam więc, dlaczego my nie mielibyśmy spróbować napisać swojego projektu? Może uda nam się uzbierać niezbędne fundusze? W każdym razie, nie przekonamy się, jeśli nie spróbujemy. Wsparłam wtedy kilka projektów, a przecież dobro powraca...... Prawda?

Tak powstał projekt Pasieka pod Macierzankowym Wzgórzem. 




          Sam projekt w trakcie opracowań ewaluował i zrodził się pomysł na pasiekę edukacyjną, dydaktyczną. Pomyślałam, że skoro problem ginięcia pszczół dotyczy nas wszystkich, a ja jestem nauczycielem, to wiedzę na temat zapobiegania temu, jak i ochrony wszystkich owadów zapylających, należy rozpowszechniać wśród najmłodszych. Łatwiej jest bowiem kształtować od początku właściwe postawy, niż zmieniać stare przyzwyczajenia i złe nawyki. Dzieci będą tutaj mogły obserwować owady z bliska, podpatrywać ich życie i pracę pszczelarza, zdobywać informacje o roli, jaką odgrywają owady zapylające w naszym życiu. Będą również budować hotele dla pszczół oraz degustować miód i przygotowywać zdrowe słodkie przekąski z wykorzystaniem miodu. Poznają również sposoby zastosowania produktów pszczelich w kosmetyce i apiterapii - będą m.in. samodzielnie wykonywać mydełka na bazie miodu i świece z węzy woskowej.

Kochani, po dopracowaniu wszystkich szczegółów w końcu WYSTARTOWALIŚMY!!!

Poniżej, jak i w kolumnie po prawej stronie u góry. w zakładce Strony, 
 znajduje się link Pasieka na Polak Potrafi.

https://polakpotrafi.pl/projekt/pasieka-pod-macierzankowym-wzgorzem

Tam znajdziecie wszystkie informacje o naszym projekcie - cel, założenia i szczegółowy kosztorys.

Zwracamy się do Was z ogromną prośbą o wsparcie, o pomoc w zebraniu potrzebnych funduszy.
Pomóc możecie na wiele sposobów:
  • wesprzyjcie nasz projekt najmniejszą nawet wpłatą, a w zamian otrzymacie atrakcyjne nagrody 
  • przekonajcie swoich bliskich, przyjaciół i znajomych, aby oni także wsparli projekt
  • zaproście ich na nasz fanpage na Facebooku (link w zakładce Strony - Pasieka na Facebooku)
  • poinformujcie znane Wam osoby prowadzące blogi, strony, fanpage na Facebooku o projekcie, im więcej osób się dowie o Pasiece pod Macierzankowym, tym większa szansa, że się uda :)

Prosimy, pomóżcie nam  stworzyć Pasiekę 
u stóp Macierzankowego Wzgórza



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.